Če prenavljate spletno trgovino se vede ali nevede soočate s tem vprašanjem. Ta odločitev bo vplivala na ceno in čas izdelave ter profit spletne trgovine? Kakšna je razlika in katera opcija je boljša za vaše podjetje?

Kaj je predloga (angl. template) spletne trgovine in zakaj je pomembna?

Zelo poenostavljeno; vsaka spletna trgovina je razdeljena na t.i. »back-end« in »front-end« (v praksi je delovanje prepleteno).

»Back-end« skrbi za vse kar se v trgovini dogaja. To so funkcionalnosti, ki jih spletna trgovina nudi (naročanje, izvedba in hramba podatkov o naročilih, shranjevanje podatkov o kupcu, povezovanje s plačilnimi sistemi itn.).

»Front-end« pa je vse kar obiskovalec vidi in vse s čimer ima interakcijo. To so vsi vizualni elementi (grafike, gumbi, ikone, ozadja itn.) in animacije (bannerji, pojavna okna, drsniki, animacije, prilagajanje na različne ekrane itn.).

Predloga je pravzaprav »front-end« vaše spletne trgovine.

Naloga predloge je, da potencialnemu kupcu prikaže vse informacije o izdelkih in ga na koncu »prepriča« za nakup (oz. prepriča, da kupi še izdelek ali dva več).

Čeprav se laiku predloga zdi skupek slik, tekstov in gumbov je dejansko predloga grajena na zapletenih principih psihologije obnašanja ljudi z namenom, da prodaja! Z izdelavo se ukvarja oblikovalec uporabniške izkušnje (angl. UX designer) oz. oblikovalec uporabniškega vmesnika (angl. UI designer).

Torej kot rečeno; pri prenovi spletne trgovine imate dve možnosti:

  1. postavitev spletne trgovine na podlagi kupljene predloge (angl. template based design) ali
  2. postavitev trgovine na osnovi po meri izdelane predloge (angl. custom template design).

Ta odločitev bo odločilno vplivala na čas izdelave, ceno izdelave in navsezadnje na kakovost spletne trgovine. 

Vaša naloga je, da razumete, katera opcija je za vaš primer najboljša!

Katera opcija je boljša za prenovo vaše spletne trgovine?

10 ključnih razlik spletnih trgovin izdelanih na osnovi kupljene predloge ali na osnovi predloge po meri

Zelo poenostavljeno povedano; spletne trgovine s predlogami po meri so zgrajene iz »nule«, medtem ko imajo trgovine na osnovi kupljene predloge standardizirane postavitve vizualnih elementov in funkcionalnosti.

Spodnja tabela prikazuje razlike glede na način izdelave, čas izdelave, kvaliteto izdelave (uporabniška izkušnja), količino uporabljene kode, hitrost delovanja (frontend), vpliv na uvrščanje v iskalnikih, vzdrževanje, urejanje, varnost in ceno izdelave.

Način izdelave

Predloga po meri Kupljena predloga
– Predlogo se izdela iz »nule«. Vpletenih je več ljudi (dizajner, programer, koordinator).
– Izvedba v treh korakih. Dizjaner izdela UI dizajn.
Programer »skodira« predlogo in jo nato še implementira v katerokoli platformo (npr. Magento, WordPress).  
– Nakup na spletu. Cena 50-250 €. Običajno zahtevajo nakup letnih (ali mesečnih) naročnin v podobnem znesku.
– Kupljena predloga se namesti le na izbrano CMS platformo (npr. Magento, WordPress itn.).
– Namestitev izvede izvajalec, postavitev je enostavna, izvede jo lahko strokovno manj usposobljena oseba.

Čas izdelave

Predloga po meri Kupljena predloga
Daljši – okvirno mesec ali dva+(odvisno od kompleksnosti)Krajši – nekaj dni ali tednov (odvisno od kompleksnosti)

Kvaliteta izdelave iz vidika uporabniške izkušnje

Predloga po meri Kupljena predloga
– Predloga je unikatna in »močno povezana« z vašo celostno grafično podobo, brandom in načinom tržne komunikacije.
– Predlogo izdela izkušen dizajner, na podlagi vaših potreb in želja, zato je uporabniška izkušnja prilagojena vašim ciljnim kupcem in aktualnim praksam.
– Omogoča 100% prilagodljivost.  
– Isto predlogo kupijo tudi drugi trgovci, zato obstaja več zelo podobnih trgovin vaši.
– Veliko kupljenih predlog se »masovno producira«. Na spletu se prodajajo lahko več let in zanemarjajo pomembne detajle in aktualne prakse (npr. uporabniška izkušnja na telefonih).

Količina uporabljene kode

Predloga po meri Kupljena predloga
Občutno manjša – vključuje le funkcionalnosti in kodo, ki jo potrebujete.Namenjena je širšemu trgu, zato vsebuje veliko funkcij in kode, ki je ne potrebujete.

Hitrost delovanja

Predloga po meri Kupljena predloga
Zaradi občutno manjšega obsega kode je stran hitrejša, kar izboljša uporabniško izkušnjo. Hitrejše spletne strani imajo tudi večje konverzije.Zaradi večjega števila funkcionalnosti je delovanje občutno počasnejše.

Vpliv na vidnost v spletnih iskalnikih

Predloga po meri Kupljena predloga
Spletni iskalniki favorizirajo spletna mesta, ki so hitra, zato lahko pričakujete boljše uvrščanje in več obiska.Negativen vpliv na uvrščanje v spletnih iskalnikih zaradi počasnega delovanja (Google in drugi iskalniki favorizirajo hitra spletna mesta).

Vzdrževanje spletne trgovine

Predloga po meri Kupljena predloga
– Zelo redko posodabljanje.
– Ni dodatnih stroškov naročnin.
– Potrebno redno posodabljanje.
– Potrebna mesečna/letna naročnina pri prodajalcu predloge.

Varnost

Predloga po meri Kupljena predloga
– Izboljšana varnost, ker je koda znana le vam.
– Posodabljanje se izvaja bolj poredko.
– Koda je dostopna tretjim osebam (vsak, ki jo kupi)
– Zaradi večjega števila gradnikov zahteva tedensko ali mesečno posodabljanje, da zagotovite varnost pred zlorabami. 

Cena prenove spletne trgovine

Predloga po meri Kupljena predloga
Višja – saj vključuje 2 in več ljudi (odvisno od kompleksnosti) s specifičnim strokovnim znanjem (UX designer, frontend programer).Nižja – ker celotno spletno trgovino lahko postavi ena oseba relativno hitro brez posebne strokovne usposobljenosti.

Katera opcija je primernejša za vašo spletno trgovino?

Katera možnost je boljša za vas, je odvisna od poslovnih ciljev, želja, budžeta in drugih dejavnikov. Za občutek pa je tukaj nekaj splošnih scenarijev, ki jih lahko upoštevate pri odločitvi.

Kupljena predloga je primerna za:

  • »Start-up« podjetja, ki komaj vstopajo na trg in nimajo še vzpostavljenih prodajnih kanalov.
  • Manjša podjetja, ki ustvarjajo manjši delež prodaje preko spleta (večino pa v fizičnih trgovinah).
  • Za podjetja, ki prodajajo na lokalnem ali domačem trgu.
  • Za podjetja, ki zgolj testirajo prodajo za določene proizvode.

Izdelava predloge po meri je primerna za:

  • Uveljavljene blagovne znamke: Če imate (ali želite) uveljavljeno blagovno znamko je oblikovanje predloge po meri prava pot.
  • Podjetja, ki imajo vzpostavljene prodajne tokove in želijo bolje izpostaviti konkurenčne prednosti in dosegati nove kupce in trge.
  • Kompleksne funkcionalnosti: Spletne trgovine z edinstvenimi funkcijami.
  • Podjetja, ki prodajajo na večjem številu trgov ali globalno (v tem primeru je hitrost delovanja izredno pomembna).

Še vedno niste prepričani katera opcija je boljša za prenovo vaše spletne trgovine? Kontaktirajte nas.

Elitek d.o.o.Prade C. XV/216000, KoperSlovenia, EU