Če berete ta članek ste verjetno v situaciji, da razmišljate o večji spremembi v spletni trgovini, ki jo upravljate. Glavno vprašanje, ki si ga je potrebno postaviti je, ali prenovo spletne trgovine sploh potrebujete?
Po koncu tega članka boste bolje razumeli ali je prenova spletne trgovine za vas smiselna in kakšne so pogoste pasti pri prenovi.
Večina spletnih trgovcev prenavlja trgovine v obdobju od 3 do 7 let. V tem času se pojavijo nove prakse, trendi in tehnologije, ki jih je potrebno »vključiti« v spletno poslovanje, če želite ostati konkurenčni.
Zagotovite gladek prehod na novo spletno trgovino.
Pridobite 20+ ključnih točk za prenovo vaše spletne trgovine.
Povzetek članka:
Signali, da potrebujete prenovo spletne trgovine
- Bistvene spremembe vezane na blagovno znamko
- Ali se vaš organski obisk upada? Kako dobro je se spletna trgovina vidna v iskalnikih?
- Izgled spletne trgovine je zastarel, lahko bi uporabili posodobljen videz
- Uporabniško izkušnjo vaše spletne strani je potrebno izboljšati
- Spletna trgovina bi lahko izboljšala stopnjo konverzije
- Vzdrževanje in posodabljanje povzroča preglavice
- Vzpon novih tehnologij
Pasti pri prenovi spletne trgovine
Kateri so torej signali, ki nakazujejo, da je prenova spletne trgovine neizogibna.
Signal 1: Bistvene spremembe vezane na blagovno znamko
V več letnem obdobju delovanja spletne trgovine se spremeni marsikaj.
Morda ste spremenili ciljne trge ali ciljne kupce? Morda ste dodali dodatne produktne skupine. Morda so vaše vizualne vsebine popolnoma različne.
Zapomnite si! Identiteto vaše blagovne znamke sestavlja veliko več kot le vaša ponudba ali vaš logotip. To je vaše poslanstvo, vrednote in sporočilo vašega podjetja ter način kako prepričate potencialne kupce, da se z vami povežejo in vzpostavijo dolgoročen odnos.
V kolikor so se zgodile večje spremembe na področju »brendinga« je to zagotovo signal, da premislite o večjih spremembah.
Signal 2: Ali se vaš organski obisk upada? Kako dobro je se spletna trgovina vidna v iskalnikih?
Organski obisk (uporabniki, ki v spletno trgovino pridejo preko iskalnikov) je običajno najbolj profitabilen način pridobivanja kupcev.
V primeru slabega uvrščanja v spletnih iskalnikih ni nujno prenavljati celotne spletne trgovine, saj je to povezano večinoma vsebinsko-tehničnim vidikom. Je pa to prav gotovo pravi čas, da se pregleda to področje celostno in uredi potrebne izboljšave.
Način delovanja spletnih iskalnikov se spremeni večkrat na leto. To pa vpliva na vaše pozicije, ki jih dosegate v spletnih iskalnikih.
(Vir: Google Search Core Updates)
Vaša naloga je, da ob nadgradnji ali prenovi poskrbite za aktualne prakse optimizacije iskalnikov (SEO), da (ponovno) zagotovite dobro uvrščanje.
Signal 3: Izgled spletne trgovine je zastarel, lahko bi uporabili posodobljen videz
Estetika je pomembna. Videz vaše spletne strani bo pustil velik prvi vtis na obiskovalce.
Raziskovalci na področju uporabniške izkušnje in psihologije trdijo, da si kupec ustvari mnenje o vašem podjetju v prvih sekundah, ko obišče spletno trgovino.
(Vir: Nielsen Norman Group).
Če je videz spletne trgovine urejen in profesionalen, kupci sklepajo, da je tudi vaš izdelek ali storitev temu primerna.
Sodobne spletne trgovine so se na splošno premaknile v čistejši in elegantnejši videz, ki se osredotoča na vedenje kupca in uporabniško izkušnjo.
Če vaša spletna trgovina zgleda razmetana, nepregledana in na splošno neprofesionalna je zagotovo čas za ukrepanje.
Seveda pa ni potrebno prenoviti celotne spletne trgovine, saj lahko naredite le nov izgled (nov dizajn in temo). Vse funkcionalnosti, ki jih uporabljate tako ostanejo popolnoma nedotaknjene.
Signal 4: Uporabniško izkušnjo vaše spletne strani je potrebno izboljšati
Dobra uporabniška izkušnja pomeni, da kupci hitro najdejo kar iščejo, hitro zaključijo proces nakupa brez t.i. trenja (angl. User Friction) in kupijo več, kot so na začetku načrtovali.
Pri naših naročnikih mobilne naprave
predstavljajo okoli 70% obiska.
Še posebej je pomembna uporabniška izkušnja na mobilnih napravah. Poleg prilagojenega vmesnika pa velja izpostaviti hitrost nalaganja, saj mobiteli »ne uživajo« vedno dobrih povezav.
Nekaj načinov, da ocenite uporabniško izkušnjo vaše spletne trgovine?
Odprite spletno trgovino na slabšem telefonu in poskusite odgovoriti na sledeča vprašanja:
- Ali je navigacijski menu jasen? Preverite »bounce rate« v analitiki!
- Ali iskalnik v spletni trgovini ponudi kakovostne rezultate? Vpišite zapletene pojme ali sopomenke. Kaj vam vrne iskalik?
- Kako hitro se spletna stran nalaga? Za hitri test lahko uporabite orodja GtMetrix ali Google Page Speed Insights.
- Ali je spletna trgovina prilagojena za manjše telefone? Primerjajte konverzijske stopnje za mobitele in desktop naprave v analitiki (npr. Google Anayltics).
- Ali je proces nakupa v košarici in v blagajni jasen in brez motečih dejavnikov? Analizirajte prodajni lijak, ki vodi do nakupa?
Signal 5: Spletna trgovina bi lahko izboljšala stopnjo konverzije
Konverzija pomeni, kolikšen odstotek obiskovalcev dejansko opravi nakup. Če je konverzijska stopnja 1%, pomeni, da na 100 obiskovalcev le eden opravi nakup.
Konverzijske stopnje se gibljejo med 1% do 3%, v boljših trgovinah z dobrim segmentiranjem tudi krepko nad 5%.
Kolikšna konverzijska stopnja je dobra? Za vsak posamezni primer veljajo velike razlike. Odvisno od prepoznavnosti spletne trgovine, tipa produktov, cene, trga, obsega oglaševanja in še mnogih drugih dejavnikov.
Za vas je najbolje, da konverzijsko stopnjo primerjate skozi čas in/ali z vašimi direktnimi konkurenti. Tako boste najhitreje ugotovili trend in možnost za izboljšanje.
Signal 6: Vzdrževanje in posodabljanje povzroča preglavice
To je pravzaprav pogost pojav … V času obstoja spletne trgovine ste namestili nove vtičnike, dodali nove funkcionalnosti, morda zamenjali strežnik z gostovanjem ali pa ekipo, ki vam spletno trgovino vzdržuje.
Kaj hitro se lahko zgodi, da zaradi tega vzdrževanje postane prava nočna mora in vam celo onemogoči delovanje spletne trgovine.
Če se vidite v zapisen, je to morda resen signal za ukrepanje. Na dolgi rok lahko veliko prihranite na stroških vzdrževanja, če celoten sistem postavite na novo.
Signal 7: Vzpon novih tehnologij
V digitalnem svetu so edina stalnica spremembe.
Od pojava iskalnikov, družabnih omrežij, sistemov v oblaku, pojav mobilnikov, in v zadnjem času pojav umetne inteligence ter avtomatizacije. Vse te tehnologije so prinesle veliko dobrega za spletne trgovce. Vendar pa zahtevajo prilagoditev.
Dve tretjini delovnih mest bi lahko delno avtomatizirali z umetno inteligenco. Toda veliko teh delovnih mest bo umetna inteligenca dopolnjevala, ne pa nadomestila.
Vir: Goldman Sachs
V kolikor ne izkoriščate aktualnih tehnologij v vašem spletnem poslu je to zagotovo signal za spremembo. Slednje lahko bistveno izboljšajo profitabilnost vaše spletne trgovine.
Že sama umetna inteligenca lahko bistveno skrajša časa urednikovanja in urejanja spletnega mesta. Tudi trženjske aktivnosti lahko npr. avtomatizirate in prihranite ogromno na času.
5. pasti prenove spletne trgovine (in kako se jim izogniti)?
Zagotovite gladek prehod na novo spletno trgovino.
1. Pomanjkanje dobrega planiranja
Ko govorimo o prenovi spletne trgovine, pogosto mislimo tudi na zamenjavo platforme, ki jo uporabljate. Ob prehodu iz obstoječega sistema je ključno, da temeljito popišite obstoječe funkcije in lastnosti, da natančno veste, kako obstoječi sistem deluje in kaj vam ponuja.
Pri prenovi je pogosto težava v tem, da funkcije niso dobro dokumentirane in znane. Spletni trgovci običajno poznate le osnovne funkcije, vendar nimate podrobnega vpogleda v delovanje celotnega sistema. To pa povzroči frustracije, saj obstaja možnost, da se pomembne zadeve ne prenesejo na nov sistem (to pa povzroči slabo voljo in dodatne stroške).
Magento, ki je priljubljen sistem za večje spletne trgovce ima več kot 200 funkcionalnosti za spletne trgovce.
Vir: Magento Feature List
Kako zagotoviti dober plan za prenovo spletne trgovine?
- Vzemite si čas, da proučite delovanje stare spletne trgovine, vaše želje in pričakovanja vezane na novo spletno trgovino.
- Priporočam, da se posvetujete z zunanjim svetovalcem, ki ima izkušnje na področju vodenja ali upravljanja spletnih trgovin.
2. Motnje uporabniške izkušnje (UX).
Drastična sprememba dizajna lahko odtuji obstoječe stranke, ki so navajene na trenutni vmesnik. Morda se jim bo zdel nov dizajn zmeden ali težak za navigacijo, kar bo povzročilo frustracije in potencialno izgubo zvestobe.
Kako zagotoviti učinkovito uporabniško izkušnjo?
- Izogibati se je potrebno drastičnim spremembam.
- V kolikor je to neizogibno razmislite v smeri, da nov dizajn prikažete le določenemu odstotku obiskovalcem in tako dobite povratno informacijo.
3. Izguba uvrstitve v iskalnikih in drastičen upad obiska (prihodka)
Redizajn spletne trgovine brez ustreznih premislekov in ukrepov o SEO lahko povzroči velik padec uvrščanja v spletnih iskalnikih. To pa je hud udarec za spletni posel, saj prav iz tega naslova (običajno) pridejo najboljši kupci (organski obisk ima običajno največje konverzije).
Po prenovi spletne trgovine se velikokrat zgodijo spremembe v strukturah URL-jev, absolutni linki v vsebinah se porušijo, manjkajoče ali spremenjene meta oznake lahko negativno vplivajo na organski iskalni promet itn.
Tega pa si ne želite, saj gre za hud udarec za spletni posel, saj prav iz tega naslova (običajno) pridejo najboljši kupci.
Kako se izogniti upadu obiska zaradi slabšega uvrščanja v iskalnikih?
- Ohranite strukturo URL naslovov, kar se, da enako.
- Če to ni mogoče uporabite začasne ali permanentne preusmeritve, da bodo spletni iskalniki razumeli novo strukturo.
4. Izpadi in težave z delovanjem ob objavi
Sistemi, ki poganjajo spletne trgovine so kompleksni sistemi. Vsak nov sistem zahteva temeljito testiranje delovanja. Kljub temu je pravi test, ko vašo novo spletno trgovino objavite. Takrat je na spletnem mestu večje število obiskovalcev, ki brska it raznoraznih naprav in iz različnih koncev sveta. In prav v takih trenutkih se lahko pojavijo manjše, ali pa celo večje težave, ki jih je potrebno hitro odpraviti. Take tehnične težave škodijo uporabniški izkušnji in ubijajo nakupe.
Kako se izogniti težavam ob objavi nove spletne trgovine?
- Pred vsakim lansiranjem spletne trgovine si vzemite čas za celovito testiranje.
- Uporabite orodja, ki simulirajo »obiskovalce« v spletni trgovini.
- Zagotovite si tehnično podporo na klic v obdobju takoj po objavi.
5. Zanemarjanje ključnih indikatorjev uspeha po objavi
Cilj prenove je kombinacija dveh dejavnikov. S prenovo spletne trgovine želite bodisi povečati prihodke ali pa znižati stroške lastništva spletne trgovine. In ker sta ta dva cilja odvisna od vrste podrejenih ciljev, je pomembno, da zagotovite mesečno poročanje o delovanju spletne trgovine in tako spremljate osnovne gradnike uspeha – t.i. ključne indikatorje uspeha (angl. Key Performance Indicators, KPI)
Nekateri pomembni indikatorji uspeha:
- Višina konverzijskih stopenj.
- Povprečna vrednost nakupa.
- Doseg spletnega mesta glede na vrste kanalov (iskalniki, družabna omrežja, epošta).
- Mikro-konverzije (Registrirani kupci, prijave na epošto, itn).
- Hitrost nalaganja spletnega mesta.
- Stroški urednikovanja in vzdrževanja.
Kako spremljati učinkovitost prenove spletne trgovine?
- Sodobna orodja za analizo spletnih trgovin (npr. Google Analytics) omogočajo prikaz želenih indikatorjev uspeha in obveščanje po elektronski pošti.
Zagotovite gladek prehod na novo spletno trgovino.